“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

i'm backkk


bile tade tenet tu laa keje aku . hahahaha . tade life . tapi okey je . ade peneman laenn . ngehngehngehh andddd yeahhhhh ! hai blogger ;) its a long tyme huh no see you guys ! anddd aku pun rase dah lame tak merapuu merabannn disini . ohhh rindu ! -___-'

tade laa kempunan sangat , tapi tu laaa . banyak mende terjadi . dua dua ruang aku terabai . haiss . sorryyyy ;<

tapiiiii , tapiii kan , bile tade tenet ni rase tenang skeq , kenape ? sebabnyee tade nak fikir sangat masalah duniaa . hahaha . poyo je . seriously terputus dari dunia luar . hahahaha . tatau ape yang berlaku *okey tipu skeq* . keke

sekarang kawan kawan aku semuaaa dah kalut nak pulang ke tanah air . seminggu pertama bulan Ramadhan ni bumi Jordan akan kekurangan populasi Melayu . dan yang tinggal hanyalahh orang orang tabah ;P .
semoga raye kali ini membri seribu erti kat aku . woit ! puase pun belum kalut daaa nak rayeee minahh ni . hailaa hailaaaa . ni kes ta saba nak buat kuih raye laaa nii . ngeh ngehh !

anddd , sekarang jugak telah selamat berpindah ke rumah baruu . biar sederhane asalkan bahagiaa . hahahaha . dah tanak cite panjang sal pindahh . dah bosan daa dengar . kann ?

okey , paling dekat ng aku sekarang , semuaa orang dah nak jadi seriusss . nak jadi matang . sampaikan dengan sekeliling pun dah jarang nak tegur . agak aaa wey . kalau nak kearah matang ni perlu jadi senyap eh ? hey , jangan nak komen sangat laahh kite ni , mungkin aku pun akan . just tak sampai mase lagi nak fikir macam tuu . entah la kan . aku just ta faham . takot ahh nak matured lau camtu sebab lau matured kene jadi senyap , kene menyendiri dan jarang bercakap . ke lain orang lain die punye care ? memang laa kan . hadoiiii . itupun mauu bilang ka ? okey dah stop cukup enufff said . fikir positif skeq :)

okey , dahhh . ade satu kisah aku nak share . manusia ni akan pandang atas bile ditimpa susahh baru nak menadah tangan meminta doa . kan ? ke ade salah aku cakap ni . huuuu~

kat sini nak share laa satu analogi la kan .

kisah dua syiling dan batu :)


ade 2 orang pekerja bangunan , si A dan si B.
si A ni nak suruh si B ambikkan simen bawak naik atas tapi si B ni asyik dengan keje die kat bawah . so , si A ni pun dapat idea untuk menarik perhatian si B ni . si A membaling duit syiling ke bawah tetapi si B tu kutip duit dan simpan tanpa mencari siapa yang melemparkan duit itu . si A lagi sekali mengulangi perbuatan itu tetapi hasilnye tetap same andd lastly , si A mengambil batu kecik dan membaling batu tersebut kearah si B . anddd baru lahh si B ni mendongak mencarii siapaa yang membaling batu tersebut .


faham ? takk ? lantakk aahh nak faham ke takk tapi dengan analogi ni nak cakap bile dapat sesuatu kesenangan kite akan lupe andd tak hiraukan siapa yang bagi kesenangan tersebut but bile dah ditimpa kesusahan baru nak cari ape punca . tapi bersyukur lahh sebab tanpe diberi kesusahan kite takkan sedar . kan ?


dah laaa , aku ngantukk . tadi buat nasik goreng untuk dia tapi tatau jadi ape . haihhh , cuti ni kene belajar masakk . :) insyaAllah . i will . ngeee


okey dah bai !