“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

versus . i have to change !

seminggu sudah..saya kt sini . berbagai mende dah saya lalui . and oso . macam2 yg saya pkir . about my life . kenapa tuhan hantar saya kt bumi ini . bumi para nabi dan sahabat menjejak kan kaki . udare yg saya hirup ni . adalah udare same yg para sahabat menghembus kan nafas nye . menyebarkan islam . ADDIN .

seminggu sudah jgak . saya tidak menjenguk cik blog yg comel ini . sebenarnye . mengumpulkan cerita dalam satu mgu saya kt sini . act , budaye dan suasana kat sini 180' darjah berbeza .
no couple kuar berduaan . at all place ! memg jaoh beza dari mesia . and i have to insaf !
that why laa i've been here !

another is . orang2 sini suke bagi salam . xkire dimane or sape . kt mesia lu terserempak tepi jalan then xknal pulakk uh wajib ne sembur pling tidak . dilabel buang tabiat ke bdak neh ? mybe . haha


then . lu kt restoran , pompuan dan lelaki diasingkan . xbleh dop skali ! dan bahagian pompuan plak belahh atas . ia memalukan dowg jika pompuan dop kt bawah . that's so good ! same laa cm nek bas . bile every seat uhh penuhh . die takkan bg nek da . memg takkan ade owg yg berdiri ! pompuan un diasingg dalam bas uhh .

this all the budaya positif yg baek . yg buruk uhh jangan laa ekot . kan ?

i've been manipulated all this wif my self . byk mende yg saya pelu tahu . dan saya tak tahu dan saya harus tahu mencari pengetahuan . dan menggunakan pengetauan itu . dgan sebaeknye . 


bile saya pkir mengape saya disini . jaoh dari insan tersayang .

mungkin . TUHAN ingin saya berubah . menjadi seorang insan . mencari keredhaan nye . mencari ilmu . menghapus kan kejahilan dalam diri . even saya sekolahh arab . saya rase saya jahil !

even saya tahu dose pahale . saya tetap melakukan dose .
saya x mampu mencegah . perasaan ingin menyayangi makhluk . dan disayangi .
perasaan itu xsalah . sebab allah dah menetap . itu fitrah .
TAPI . yg salah . saya maseh terus berbuat mksiat .
saya tahu itu berdose . tapi . saya maseh membiarkan ianya berlaku .
tanpe sedar . saya telah berbuat dose .
saya pelu mencari diri . melengkap kan jingsaw puzzle dalam kehidupan saya .
mencari perfectionist . kerana , kehidupan saya baru saje bermula . i've to be a good role model . a better muslimah . tgalkan perkare mgkar . mencegah nye .


byk mende yg pelu saya cover . ape yg saya sudah tgal . sekarang saya maseh lagi dilabel sebagai remaje .
yg semaken mencari diri untuk dewasa . saya harus menggunakan zaman remaje saya dengan sebaek2nnye .
dan saya mencari iktibar dalam diri saya . ingin membentuk diri saya blik . to be a better person . a new and better HUMAIRA' IBRAHIM . saya sudah meninggalkan kehidupan saya yg dulu . dan berusaha untukk mencari jalan yg lebey baek untuk berubah .

 saya mahu berubah . walaupun payah dan pahit . kearah hidup yg lebey indah its ok .hidup dan masa mude sekali cume . may ALLAH bless me :)


enuff for today . a beautiful day ! and saya mahu menikmati hidup saya . bermula dari sekarang !