“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

scary word(s)

perasan tak post aku je yg naik skang , entah . dua tiga post sehari . aku pun tak faham kenapa .
okey . faham .

the single word of 'faham' sangat lahhh rumit bagi aku .

mengikut kamus bahasa dewan dan pustaka edisi online , faham bermaksud arif , tahu , mengerti , sedar , menerima , mengikut , mafhum , maklum , kenal .

ia kata kerja .

bile ayat aku perlu faham seseorang itu ia bermaksud , aku perlu arif , tahu , mengerti , sedar , menerima , mengikut , mafhum , maklum , dan kenal seseorang itu .

sangat takut dengan istilah ini . aku tidak/sukar/susah/tak senang faham manusia lain kerana diri aku sendiri pun aku kurang faham .

kadang kadang , aku rasa bagus aku keseorangan kerana takkan ada orang yang akan sakit hati dengan aku bila mana aku tidak faham -gantikan( arif , tahu , mengerti , sedar , menerima , mengikut , mafhum , maklum , dan kenal ) seseorang itu .

ohh , rumit .

second word , romantik

ohhh , aku ais beku kadang kadang cair dikala sejuk , dan kadang beku walaupun ditengah panas . aku kaku . super bosan .

romantik mengikut kamus bahasa dewan dan pustaka edisi empat bermaksud memperlihatkan suasana yang penuh kasih sayang , kemesraan , keindahan dan sebagainya . :/

cis , makan dalam woo . aku ni manusia yang tader nilai nilai murni langsung . patutlah~

''hai Labu , nasib laa dulu kau kena tinggal sebab kau tak faham dan tak romantik macam hamster lain'' . berkata Siti kepada hamsternya yang baru dijumpai .
kerana-tidak perlu diterjemah-

mengong sikit lagi lah umai woi !

tapi yang penting , hati mesti ikhlas
aku sayang kau lah .