“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

Ayat cinta

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya . Dia mendapat pahala (daripada kebajikan) yang diusahakannya dan dia mendapat seksa (daripada kejahatan) yang dikerjakan . (Mereka berdoa) : ''Ya Tuhan kami ! Janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau tersalah .  Ya Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang orang yang sebelum kami . Ya Tuhan kami ! Jangan lah Engkau bebankan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya . Maafkanlah kami ; ampunilah kami ; dan rahmatilah kami ; Engkaulah penolong kami , maka tolonglah kami terhadap kaum kafir . 
albaqarah : 286

betullah janji Allah . Allah tidak pernah menyiksa hambaNya . hanya Allah yang mengetahui . kejayaan kite pun sebenarnye bukan ditarik oleh kite tetapi ditolak oleh Allah jika Dia kehendaki . sentiase berserah . jangan pernah berputus asa kerana Allah tidak pernah melupakan hambaNya . 

Apa yang di langit dan di bumi selalu meminta kepadaNya . setiap waktu Dia dalam kesibukan . Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan ?
arrahman : 29-30

ingat , jangan pernah berputus asa dan selalu berdoa . kuatkan semangat . Allah sentiasa mendengar . 


okay dah bai ! 

2 hits:

Belakang Garisan Pena dijo...

yak khuwana ni....

Adinda dijo...

huhu..kwano kwano laaa..ado jugok hk g vote for funny for this post -.-