“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

about my simple journey as HUMAIRA'

umi saya cakap saya lahh paling susah nak wat keluar tyme saya mule mule nak mengenal dunia dulu . ehh jap ! tak engat nak bagi mukadimah terus cerita . haha . act harii ini saya happy sebab banyak hal ! first tatau atas dasar ape saya nak crite saya punya kesahh kanak kanak . act saya totally kanak kanak ribena . mase kecik kecik dulu saya ade sowang best friend neh .tyme tuu saya tinggal kat paloh dua .  saya panggil die acap dan die sangat special sebab die jalan pakai tongkat yang macam kerusi tuu sebab kaki die tader . mase kecik dulu saya tak penah tanye pasal ape kaki die tader . tak terlintas . tapi perkara yang saya mahu if the time will return back saya nak cakap kat die saya tak akan penah lupe die sebagai sahabat karib saya time kecik dulu . saya harap saya dapat jumpe die lagi dan not impossible laa kot if die dah kenal saya . dan saya dah tataw die tinggal kat mane dah skam after saya pindah ke rantau panjang . paling saya tidak lupa saya pernah tertidow kat tepi longkang sebab saya jatuhkan die punye selipar dan saya tak dapat nak capai . saya nangis dan sampai laa saya tertido . hahaha . its my gold time laaa ! saya suke if saya kembali ke masa lalu . sape bolee buat ituu ? tada sape . huhu . sokay . it will be my sweet memory ever ! then saya pom pindah laa mke rumah saya skam . tyme tuu saya tak berape engat sangat tapi jiran saya selalu dukung saya . skam die pom dah besar dah bolee berbini dah tapi tak berbini bini lagi . haha . tyme kecik dulu saya selalu maen dekat kawasan hulu kampung saya . ade sungai . time tuu maybe umur saya dalam 8 tahun gituu kot . umi selalu pesan dan larang saya pergi sungai tuu tapi biase laa saya budak degil selalu curi curi keluar ikut pintu belakang dengan adeq saya saq semata mata nak mandi sungai dan balik balik apa lagi umi saya pukul saya dengan penyapu *tipu la* bukan pukul tapi nak pukul je . hahaha . dulu saya tak ramai sangat kawan perempuan sebab saya tak suke kot . saya selalu pusing kampung dengan kawan kawan saya sampai maghrib baru pulang . sampaikan umi saya selalu pukul saya sebab selalu balik lambat bile kuar maen . tyme tuu saya sangat merindui ! sebab saya nak kembali ke tyme tuu balik . maen all the day long .  saya memam budak nakal . time kecik kecik saya merajuk tak makan sebab ayah tak belikan saya basikal baruu tapi belikan adeq saya je basikal baruu . ayah kate basikal saya maseh blehh gune lagi tapi saya nak yang baru ayah ! waaaa . skam neh bile saya tengok je basikal tuu saya tersenyum sorang sebab banyak perkara sweet dengan basikal tuu . saya ke sekolah dengan basikal tuu . oh yaa ! time uhh saya sangat rapat laa dengan kawan saya nehh naem dan rosmalina . sebab kami selalu bersama nak ke sekolah . hahaha . dan sekarang maseng maseng dah besar dan ade hidup masing masing dan korang selalu jadi teman baek aku . time upsr merupakan satu satu nye yang bleh saya banggakan sebab saya dapat full . memam saya happy sangat . masuk je sekolah menengah saya sekolah kat maahad muhammadi . fez2 saya memam tanak pom kesini sebab saya lebeh prefer mrsm . tapi nak wat camne . ayah dah tetapkan saya . silap ! allah dah takdirkan saya . dan sekarang saya dibumi anbiya' jordan dan akan meneruskan menjadi saya yang seterusnya .

my life its start when i realize i was the one who hold the responsibility and my life as teenager would be more adventure . life is the most incredible in the world . no one shouldn't know what will be after this and we have to decided our way for the better life or not . life hell or well . i choose . and my proud if my supporter would come with me on high or cool water . i love my life like this lorh . tengs to ALLAH . 

whoever has undergone the instense experience of success advance made in this domain .