“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

aku dengan Tuhan

entah dimana silap , kedua kalinya aku berada ditahap ini . merasai rasa ini . sehingga aku perlu terjemahkan , ape rasa ini . malu dengan diri , kecewa . sehingga aku bertanye pada Tuhan , bila aku akan berada diatas pada roda kehidupan ? tapi aku patot sedar , aku tidak mencari Tuhan . tiada pergantunggan . hamba sahaya yang hina dina nya seorang aku . sudah sepatutnye aku berada di tahap ini . tapi , aku masih ade yakin , ini ujian Tuhan datangkan , mahu lihat aku mencariNya . Dia tidak mahu aku melupakanNya . jauh disudut hati , fitrah . bila sedih , Tuhan lah aku cari kenapa tidak bila mana aku gembira ? Ya Tuhan . ampunkan .
aku melihat orang , memerhati dan meneliti .
sangat jauh beza aku . diri yang banyak kurang . sentiasa dibawah entah bila dipandang tinggi . bukan aku perlukan pandangan insan , tapi pandangan Tuhan .
berada diatas itu takkan . mesti ! Tuhan tidak kejam . aku pasti , tetapi aku yang kejam . dengan diri . tidak langsung memberi peluang . untuk diri . kali ini aku sudah tidak pasti . masihkah untuk aku mampu berdiri ? persoalan disitu , memakan diri . meluahkan buat hati aku mati .


woi ! dah dah ler . sesedey pun jangan laaa macam ni . hadoi .

Yallah bai~

2 hits:

alimays mafhum dijo...

Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.. peace2
cool key tuu~

Anónimo dijo...

jgn sedih2 :) -cun