“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

end of the story

aku tidak hirau jika kau tuduh aku yang akhirkan ,
tapi aku hirau jika kau buat hidup aku tak tenang .
bila mana ditahap ini , yakin aku harapkan kau akan lenyapkan aku .
aku punya kehidupan , kau sama .
duka aku harap kau disana gembira dengan orang kau .
suka aku harap aku dapat tenang .
yang pasti , untuk buat aku lupa kau itu , tidak .
aku pernah jatuh , ada pernah kau hulurkan tangan ?
bila mana aku fikir , kau mendesak . kau mahu yang bukan milik kau , aku rimas .
hairan , aku hanya ikut . aku patuh . tewas dengan diri . nafsu menjadi ketua . kau sama .
masa itu , kau fikir aku bagaimana ? kau fikir ? kau sama saja .
kau rasa kau layak , dan aku tidak berani melawan .
yang pasti , kau fikir aku sekarang aku yang sama ? tidak ,
duka aku harap aku punya hidup baru . kau sama .
duka untuk lenyapkan aku yang lama . perit aku ada kau rasa ?
suatu tahap , aku bertanya , kenapa kau ?
Tuhan temukan kau mungkin untuk aku makin mencariNya .
sekali lagi , yakin aku harap , Tuhan tentukan segalanya hidup aku .
sudah lah , aku tidak mahu mengulang cerita . bukan sifat aku . mengungkit .
aku harap kau sama . aku hirau segala kebaikan kau .
kau bukan penuh dengan kurang sahaja , kau juga ada baik .
yang kurang , aku tahu kau persis aku . kau manusia dan kau bukan malaikat .
aku tahu kau berduka . dan aku ? sedikit pun tidak . aku kejam ? aku rasa tidak .
aku sudah tidak faham rasa itu . bagaimana , mengapa . aku sudah penat merasa duka . kecewa dengan diri aku , diri kau , kecewa dengan masa lalu .
mungkin ini yang hati aku nak .
pergi dari kau . bukan aku yang minta , tapi Tuhan .
biar kau dengan jalan kau . aku hanya pandang kau dari jauh
suara perlahan aku minta dari Tuhan , harap kau bahagia .
kau punya hidup aku masih hirau . biar orang anggap aku tidak ada hati perut , tapi tidak aku mahu orang anggap kau tidak berhati . aku sudah biasa .
sekarang , kau sila senyum . aku tidak mahu kau membisu diam seribu kata . ini kehidupan . Tuhan tentukan . sila yakin , jika aku tercatat kau , aku sudah pasti , ini semua aturan Dia .
pergi lah kau . aku melihat , kau jangan risau .
aku ada dia . tidak perlu kau risau . hanya aku mahu , kau maafkan segala terkurangnya aku . manusia . selalu kurang terutama manusia macam aku .
janji aku , terakhir kali aku berdrama . sekian . tapi aku yakin , aku manusia . aku sudah lali dengan janji . terlalu banyak . dan aku sudah tak daya . sekali lagi . sudah lah , aku pasrah . kau jangan risau aku akan baik baik disini .
semoga bertemu . tidak dialam ini , aku minta dialam kekal .
end , 17 Mei 2011 memoir 1 Januari 2010 .

okay dah bai !