“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

manusia

bila terbace gereja terbesar telah (dalam proses pembinaan) semangat nak pulang . hilang , kecewa dengan pemimpin sedih dengan rakyat . rasa bangga telah tiada . entah lah , apa kaitan dengan post aku . aku nak cakap bende lain sebenarnya . haish !

kebelakangan ini macam2 hal berlaku ,

atas diri aku ,
cinta hadir . tapi aku ,
aku memerhati , aku meneliti , aku memanipulasi .
bermacam jenis manusia aku ketemu
dan manusia manusia ini , aku kecewakan .
hukum karma ? aku tidak hirau .
hal percaya , bukan senang jika hanya kata kata dari mulut dusta
aku percaya bila mana mulut dusta itu tunaikan realiti .
ayat ayat nyata , belum tentu yakinkan aku .
berselindung balik bayang di waktu hujan . kau yakin ada bayang ? mana kan ada . itu hujan , adapun jika hujan gerimis di kala panas . itu jarang !
aku sudah lali untuk bezakan itukah kaca ataupun berlian .
aku tidak pasti .
pengharapan aku di malam ketiga
yakin berharap Dia turunkan jawapan .
adapun kaca ataupun berlian .
jika itu kaca , aku sudah kecewakan yang berlian .
adakah aku bisa dapat berlian itu lagi ?
ini kehidupan . berkali kali aku yakinkan , ada aturan yang Dia tetapkan .
Dia mahu aku menikmati kehidupan ini .
lagi pula , Dia adalah guru . Dia mengajar aku . Ya Tuhan , kau yang turunkan rasa sedih dan rasa gembira . aku bersyukur .
senyap aku berharap , yang kaca itu bukan kaca . kerana aku mahu menikmati rasa gembira .
buka kan lah hijab rahsia itu . tunjuk kan aku sedikit gambaran .
aku terlalu bermonolog .
kerana hadirnya cinta . untuk menepis , aku bukan malaikat , aku manusia . Tuhan jadikan fitrah . halalkan ia . Ya Tuhan . aku minta


ahh ! kebelakangan ini ayat sering sahaja berbelit .

sila abaikan post ini , post didalam keadaan separa sedar memang macam ni .

okay dah bai !

2 hits:

Aliyah Al~Istiqamah dijo...

aku tak tau pulak ko sangat puitis orangnya..huhu

cik humaira' dijo...

hahahahahhaaa..kau ni..bab puitis mitis baek ko bagi aku laa..cewaaaaaa..haaha..tade ah wey..aku tension jadi macam ni laa :P