“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

i have no idea for this




ade orang cakap don't judge a people by its cover . but , orang jugak sering nilai orang pada sudut pertama . even kupu kupu un nak jadi lawa kene jadi ulat dulu . ni kan manusia bai . jangan cepat cepat nilai orang bai . ta semestinye yang baik itu baik dan yang jahat itu jahat . faham bai ? its all datang dari Allah dan diri kita sendiri . and one more thing bai , don't ever play with yang namanya perasaan . 



and tibe tibe hari ni jugak aku faham karma kehidupan . ta semua kita diatas kadang kadang kita dibawah . dan buat baik dibalas baik . aku bagi contoh la . aku ni en baik hati (mesti korang wat muke) then aku selalu bayar lebih time naik teksi . dengan harapan setiap perkara walau sebesar zarahpun , aku harap Allah pandang kebaikan aku nak buat . then , ade suatu hari , duit dalam poket ade setengah-boleh-jalan-balik-je.then , korang tahu , pakcik tuu tetibe je suruh aku bayar separuh je . see ? korang nampak ? buat baik InsyaAllah akan dibalas baik . itulah pelangi kehidupan . manusia saling melengkapi . tapi sekarang dunia tak lagi seimbang oleh sebab ketamakan manusia sendiri . hukum alam . 


dan sekarang aku mahu teruskan menilai dan memerhati dan mengaplikasi dalam hidup ku .

okay dah bai !