“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

. : its really ! : .

okey ! aku really shock gilaaa . benar benar terkejut dan ligat otak nih pikir bagaimana care nak solve . hailohh hailohh . macam mana nak cakap kat parent ney ? tanak dowang terbeban . aduhai~

okey . here rase macam nak dunia neh brenti jap then saya nak bernafas panjang kasi kat jiwa nehh lega . tapi sape blehh wat ? tade sape . haha . kadang kadang tertanye tanye gak kenape diri neh slalu je ade banyak prob ? how hush kan ? tapi yg syok nye lu ade masalah ke saye still cam buat tader pape . jalani kehidupan cam bese . balas komen kat facebook . haha . hailoh ~ ntah pape . 

tadi call umi tak tahuu nape jadi sebak sangat . nanges teresak esak kot . ntah laa asew cam down gilaa nak mati dengan prestasi sumer . tader agy yang bole saya banggakan . maseh berade ditangga bawah dan seyesli sedeh sangat dengar suare umi . menanges sampai tak leh nak berkate kate . kalut plak umi takot terjadi ape ape kat saya . sebab call call tapi senyap sebab nanges . ceh ! bajet betol . dah laa nenek saudare saya yg nak g mekah uhh pom ade . ye bagi semangat pesan jangan mudah kalah . mak sedare pom turut support . tengs to mok ha dan mok loh pesanan sentiase kaklong engat . tadi sempat agy rancang rancang nak bukak perniagaan dengan die . hahaha . ameen~ naty kaklong nak balik nehh kite setat niage ehh mok ha . pesanan ye : bersyukur la sebab awok dapat ngji sano . ini anugerah dari tuhan untuk awk . org lain ramai agy nak pegi sane tapi tak dapat tapi awk tuhan hantar awk kesana so jgn nanges nanges wat kuat semangat dan jangan menyerah kalah . mok ha doakan awak . okey !

waa . ramai yg sayang aku !! terharunye :'(
for the last . i'm hope this the last tear . 
my day in bless always if i be the one of HIS obey servant. 
Ya rabbi . semoga izzahMu terus sampai kepadaku . 
dan semoga dengan izzah dan makrifatMu juga aku dapat maghfirah dan musfirah serta ketenangan hati . 

diri ini ade dua karakter sering bertembung dan sering berlawan antara satu sama lain iaitu antagonis dan protagonis . diri ini juga sering berlawanan dengan hawa dan nafsu dan nafsu sering menang dan terjadilah perkare perkare yg aku sendiri tidak mahu . diri ini ade hati dan akal . tapi aku sudahh lupa bagaimana nak menghubung kan antara keduanye . atau aku yg menggunakan secare berasingan ? diri ini selalu diuji dengan dugaan dan aku tahuu itu ujian dari Allah menguji hambanya . diri ini sangat hina dan aku tidak tahu dimana nilai aku ? diri ini tidak punye ape ape selain aku berusaha membekalkan diri aku dengan ilmu sebagai satu satu nya yg bisa aku kagumi kelak . betape aku lemah wahai sang pencipta .