“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

:: pengajaran dari exam first ::

sape kate hidup ni senang ? pergh jika sape yang kate hidup ni senang die tuu bukan manusia normal la tuu tapi manusia separa normal . wakaka . okey tadi selesai sudaa imtihan awal . bapak susaa tadi soalan die . se-ri-us aku jawab skeq gilaaa bai . tatau laa apa jadi pasni . waaa . okey , member aku cakap laa tadi mgkin ini pengajaran dari allah sebab kite terlalu leka dan lalai dan mgkin ade hikmah nye . Dia nak aku study awal awal dan betol betol berserah padaNya . meminta kejayaan padaNya . sebab kejayaan ni bukan atas usaha aww tapi kejayaan tuu dari Allah dan usaha tuu hanyalah medium Allah nak tengok kite bersungguh atau tak . okey terpujuk laa skeq dengan kate kate member tuu . okey pasni imtihan saani kene score balik sebab nak cover imtihan awal tuu dan enshaALLAH imtihan akhir mumtaz . ameen . okey , jangan putus asa agy sebab bende paling bodoh kite lakukan akan membuatkan kite lebeh pandai dan dewase so , kegagalan bukan gagal tapi kegagalan adalah kejayaan kita untuk terus berusaha ! JORDAN , disinilah aku menghadapi jatuh bangun nye seorang HUMAIRA' IBRAHIM !!


Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu
Tuhan baru kusedar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu
 Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku
Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabah cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu


Tuhan betapa aku malu atas semua yang kau beri
 Padahal diriku terlalu sering membuatMu kecewa
Entah mungkin karena ku terlena sementara Engkau beri
Aku kesempatan berulangkali agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMu
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMu
aku ingin mencintaiMU setulusnya
Sebenar-benar aku CINTA
Dalam doa dalam ucapan dalam setiap langkahku
  Aku ingin mendekatiMu selamanya 
sehina apapun diriku
Ku berharap untuk bertemu denganMu Ya Rabbi~


these song is so related with me now when i feel like i'm far away and i must be a thankful servant coz of what He gaves to me in my life . this is Life . no wonder laa kita pernah diatas dan juga kita pernah dibawah tapi percaya lah wahai Humaira' , Allah takkan menguji hambaNya melebihi kemampuan kamu . so cheer up ! exam tadi tu jadikan pengajaran dan iktibar agar lebeh bersedia dan jangan lalai . 
hooyehhh!!