“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

: : syukur diberii nikmat : :

hai korang ! asew cam lame tak update blog biarpon baru dua hari . ekeke . okey . semalam pegi laut mati . dead sea . best woo . bumi seberang sana nampak je israel ataupun palestin . sib bek aman sekarang kat sana . lu tak bisa aja nampak bom . hoho . hurmm . kenapa tajuk aini cam ala ala alim skeq neh . huhu . 

okey first . nikmat saya yang paling terbesar sekali adalah nikmat dapat belajar kat sini . kat bumi jordan . kenapa ? sebab nye suasana kat sini memam biah solehah laa . mungkin allah mengkabulkan doa saya nak berubah so dia hantar saya ke sini . sebab sini penuh dengan tarbiyyah . beza banyak laa dengan univ di mesia . huhu . syukur alhamdulillah . bukan nak promote ye . okey semalam ade mabit banyak lah dapat sharing info baru . terasa diri jahil sangat . huhu . tape . ALLAH dah cakap tak tgok kat hasil tapi tgok kat usaha kita . so saya dah usaha kan . kita belajar dari kesilapan . nak tahuu tak apa seven wonder kat dunia ni ?


okey ade satu cerita di kopi paste lah sebab malas nak tulis . hahaha . cerita nye gini........


Pelajar di sebuah sekolah sedang belajar mengenai “Tujuh keajaiban Dunia”.
Sebelum mengajar, guru tersebut meminta murid-murid menulis 7 ajaiban dunia yang diaorang tahu,
tulis atas kertas dan hantar kepadanya untuk mengetahui pengetahuan am dorang.
Semua murid telah menghantarnya walaupun jawapannya kebanyakannya yang kurang tepat.
Jawapan standard dioarang ialah Menara condong Pisa,Piramid,Grand Canyon, Taj Mahal etc
Selepas murid-murid telah menghantar, guru tersebut memerhatikan seorang pelajar yang belum menghantar kertas jawapannya.
Guru itu lalu bertanya kepadanya adakah dia mempunyai sebarang masalah….

Murid itu menjawab…. “ya, sikit.Saya tidak boleh memilih kerana banyak sangat”
Guru berkata, “banyak sangat? baiklah, katakan pada kami apa yang awak ada”
Murid itu diam sejenak,kemudian membaca, “Saya fikir Tujuh Keajaiban Dunia” adalah

1. Boleh Melihat
2. Boleh Mendengar
3. Boleh Menyentuh
4. Boleh Menyayangi
5. Boleh Merasa
6. Boleh ketawa
7. dan boleh Mencintai

Kelas pun sunyi sekejap….
Renungan…..
Alangkah mudahnya bagi kita untuk dapat melihat hasil eksploitasi manusia dan kita menyebutnya “Keajaiban“. Sementara untuk semua yang telah Tuhan kurniakan kepada kita, kita menyebutnya sebagai hal “Biasa”….
Semoga hari ini anda diingatkan tentang segala hal yang betul – betul ajaib dalam kehidupan anda dan semoga kita tidak akan pernah lupa lagi akan Tujuh Keajaiban Allah dan selalu mensyukurinya.


okey . semalam pergi laut mati . indah sangat kawasan dia . nak pegii lagi . insyaallah . laut mati neh tempat bala tuhan kat kaum nabi luth . lu engat balik kesah tu rase cam seram skeq sebab itu kawasan allah turunkan bala untuk kaum yg ingkar . macam mana lu saya ibarat kan saya berada kat situ tyme tuu . mesti azab gilaaa . huhuhu . tapi bila pikir saya pom berbuat maksiat terus jadi sebak . huhu . okey laa . nak share gamba . 









kawasan peranginan laut matii .

air masin yg jernih tapi sayang takleh nak mandi . pergh !

budak comel :) saje nak perasan . tape je kan ? hahaha .

nampak tak kawasan hitam hitam tuu . lumpur dia bagus untuk kulit dan aku dengan kesungguhan nye bawak balik umah ade lah dekat satu kilo . haha .


kalau korang perasan kat hujung tu adelaa dua ekor mat saleh pergh !!! tak leh blah doe ! seksa gilaa aku tgok paham paham laa downg bersantai camne . haha .