“Hidup hanya ada erti pada yang bahagia.”

:: sabarlah menjadi MANUSIA ::

sungguh .
aku sangat kecewa sekarang .



tanpa sesiapa boleh membantu , aku harap ada seseorang yang boleh menenangkan saat ini . umi . the biggest comfort crying shoulders . tapi aku tak kuat untuk sharing apa yang aku rasa sekarang . pertama kali dalam hidup aku merasai kecewa dan sedih itu sakit . mungkin kamu tak rasa apa yang aku rasa sekarang . okey , aku dapat result hari ni dan aku dah duga dengan apa yang aku akan dapat . okey , tak memuaskan hati laaa aku punye result tuu . wutta hella !! 




seriusss-ly , aku tahan dari menangis . dan sungguh , cube untuk ketawa dalam sedih itu sangat sakit . aku semakin tak paham , kenapa aku kat sini ? kenapa ayah aku hantar sini ? kenapa aku tidak membantah ? kenapa ? dan kenapa ? dulu subjek arab lah aku paling banyak skip kelas . selalu berhentam dengan ustazah sebab memang aku tak suke arab . tapi last last , aku kene sambung belajar kat negara yang fully arabic jugak . kenapa ?!!


Ya Tuhan ,
aku sedar engkau Maha Mengetahui
atas dasar apakah aku kat sini Ya Tuhan ?
aku dilanda kesedihan sekarang Ya Rabbi .
kuatkan lah semangat ku Ya Rabb .  



kalau aku belajar kat uitm je kan okey jugak biarpun kos aku mintak bisnes managing tuu orang pandang low tapi atleast aku dapat faham apa yang dr ajar . tapi kat sini dalam arab . dan seriuss aku tak paham apa yang dr ajarkan . (mengeluh?)
ingat , Tuhan tak suke hambaNya yang suke mengeluh . 




okey cukup nak salah kan orang lain . salah diri sendiri la wei . cube banding balik apa yang orang berjaya lakukan ? dan bandingkan dengan diri aku . apa aku dah buat untuk result elok ? i've done nothing ! okey ? awak masih tidak bersungguh lagi . hati awak gelap . hati awak hitam . kotor dengan dosa . macam mana ilmu na masuk ? sedangkan ilmu itu cahaya .
tapi hati awak gelap dan kotor , bagaimana ilmu nak masuk ? sekarang apa kau nak buat haaa humaira' ? nak duduk statik je ? okey !!! stop laa sedih sedihh . kamu harus kuat !!


"gagal bukan bermakna kita gagal selamanya" 

4 hits:

aLiYaH aHmAd dijo...

cungkillah hikmah dalam setiap apa yang berlaku
senyum sokmo kata org pantai timur ^^

cik UMAIRA dijo...

huhu . trimas :')

maito0n dijo...

stiap yg terjadi pasti tersembunyi hikmah yg terbaek ntok umay k..sile tabah k...

cik UMAIRA dijo...

huhuhu . oke kaq . doakan umai eh . ape link k maiza ?